Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #41

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Henry!Geschreven goed over Henry!, Thomas van Aalten ‘Van Aalten pretendeert de sixties en seventies te doorgronden, maar hij vertelt een zielloos verhaal over een tijd die hij niet heeft meegemaakt en waarvan hij de essentie niet weet te raken. Daarom is alles in mijn ogen vlak of pretentieus. Jammer jammer jammer.’ Lees de recensie   De stilte van ThéDe scriptor over De stilte van Thé, Marie de Meister ‘De rijkdom van De stilte van Thé bestaat vooral uit de vragen die het boek oproept. Zijn we een product van onze genen of van onze opvoeding? Kun je iemand toebehoren? En de rode-draad-vraag: staat het recht op privacy boven het afleggen van verantwoording?’ Lees de recensie   Het gelukkigste meisje ter wereldIn de boekenkast over Het gelukkigste meisje ter wereld, Jessica Knoll ‘Naarmate je als lezer verder in het verhaal komt vallen de dingen op hun plek en begin je door te krijgen waar haar gedachtekronkels en arrogantie vandaan komen. Dan blijkt Het gelukkigste meisje ter wereld plots een spannend en ontroerend boek dat zich niet gemakkelijk laat wegleggen.’ Lees de recensie   Gevoel voor Stijli.Boek over Gevoel voor Stijl, Steven Pinker ‘Uiteraard is een boek schrijven over hoe je goed moet schrijven een heikele onderneming. Nu wil ik niet tornen aan Pinkers autoriteit, maar toch leek het er soms op dat hij tegen zijn eigen vuistregels zondigde.’ Lees de recensie   OntrafelenDe Boekenwereld over Ontrafelen, Jenny Downham ‘Het verhaal steekt enorm goed in elkaar; de auteur weet haar lezers tot het einde toe te boeien. Nergens laat de auteur ook maar een steekje vallen, het leest daardoor als een trein. Een aanrader dus!’ Lees de recensie