Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #58

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. voor de valDrukinkt over Voor de val, Noah Hawley ‘Dit is echt een boek waarin niets is wat het lijkt. Mensen zijn anders dan je zou verwachten, aanwijzingen zijn niet zo duidelijk als ze in eerste instantie lijken en er wordt twijfel gezaaid over goed en kwaad. Dit alles is dan ook nog bijzonder goed in woorden gevat.’ Lees de recensie   de juridische schimmigheden van een huwelijkThis is how we read over De juridische schimmigheden van een huwelijk, Olga Grjasnowa ‘Van meet af aan vond ik De juridische schimmigheden een eerder vermoeiend boek om te lezen. De korte, heftige scènes; de spitsvondigheden; de talloze uitweidingen en beschrijvingen van extreme milieus… Ik werd erdoor overrompeld, maar tegelijk ook geprikkeld.’ Lees de recensie   verhaal zoekt liefdeMijn Boekenblog over Verhaal zoekt liefde, Lisa Wingate ‘Het boek is kuis in taalgebruik, er komt geen onvertogen woord in voor, geen geweld en geen seks. Het is een mooi en lezenswaardig verhaal over liefde, geloof en ongeloof, twijfel, overgave, slechte en goede mensen, geschiedenis en de kracht van vergeving en opnieuw beginnen.’ Lees de recensie   De halskettingZon en maan over De halsketting, Cato Frederiks ‘Ik hou van verhalen over de middeleeuwen en ben in staat veel missers te vergeven, mits de tijdgeest maar aanwezig is. Die miste ik. Ook de schrijfstijl lag me niet helemaal. Het voelde afstandelijk, waardoor ik me niet kon binden met de personages.’ Lees de recensie   VerkikkerdHoofdstuk 12 over Verkikkerd, Lisette JonkmanVerkikkerd heeft alles wat je van een chicklit verwacht: humor, drama, spanningen tussen personages en romantiek. Er is door het hele boek heen regelmatig een positieve of negatieve spanning tussen bepaalde personages waarvan je moet weten hoe het afloopt.’ Lees de recensie