Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #76

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. schaduw-van-de-tijdMy Perfect Book Life over Schaduw van de Tijd, Jen Minkman ‘Hoewel het verhaal niet heel snel op gang kwam qua actie, was het wel gelijk vanaf het begin pakkend met de dingen die gebeurden en gezegd werden. Jen weet hoe ze mensen moet pakken en onbewust verleiden om de rest van het verhaal te lezen.’ Lees de recensie   voltooid leveni.Boek over Voltooid leven – over leven en willen sterven, Els van Wijngaarden In Voltooid Leven, over leven en willen sterven legt van Wijngaarden ontegensprekelijk de ziel bloot van mensen die lijden aan het leven, maar doet dit met het grootste respect voor de geïnterviewden en vooral zonder te oordelen. Stof genoeg tot nadenken. Lees de recensie   OntworteldNerdy Mommy over Ontworteld, Naomi Novik ‘Pas iets over de helft kreeg ik door hoe ingenieus de schrijfster haar verhaal had geconstrueerd. Hoe ze haar lezers uitdaagde en een beroep deed op onze eigen creativiteit. Toen wist ik dat ik echt een pareltje in handen had.’ Lees de recensie   Salam EuropaBettina Schrijft over Salam Europa, Kader Abdolah ‘Het is een verhaal over vertrouwen en liefde, maar ook over verraad, over verlies en leren omgaan met veranderingen. Over de ontmoeting tussen oost en west, tussen verschillende culturen, maar vooral over de menselijkheid die we allemaal delen. Wat mij betreft is Salam Europa het mooiste boek van Kader Abdolah tot nu toe.’ Lees de recensie   MeesterdealHanneke Tinor-Centi over Meesterdeal, Marlen Beek-Visser Het verhaal zit ‘meesterlijk’ in elkaar. De schrijfstijl van Beek-Visser is vlot en eigentijds. Perfect passend bij het verhaal dat de auteur te vertellen heeft. Kortom, Meesterdeal is een ware aanrader. Een fijn boek met een flinke dosis spanning en een fraai en verrassend plot. Lees de recensie