Boekhandel & Uitgeverij

Bol.com wil boekwinkel inspirerender maken

Bol.com heeft aangekondigd dat het meer aandacht wil besteden aan de afdeling boeken van de webwinkel. Janneke Siebelink gaat als nieuw aangestelde Redacteur Boeken aan de slag om de boekenafdeling “inspirerender” te maken.

De laatste tijd verdwijnt de boekverkoop op Bol.com steeds meer naar de achtergrond door de toevoeging van allerlei nieuwe themashops, zoals speelgoed, persoonlijke verzorging en huishoudelijke apparaten. De webwinkel lijkt zich nu te realiseren dat boeken nog steeds een belangrijk onderdeel zijn en wil dit gedeelte op de schop nemen.

In een persbericht laat het bedrijf weten dat de nieuwe Redacteur Boeken onder meer gaat zorgen voor interviews met schrijvers en achtergrondverhalen over literatuur. Siebelink was in het verleden journalist voor Het Parool en werkte mee aan de website Boekenbuzz. Ook was ze redacteur voor de Dwarsliggers.

Petra Lubbers, hoofd van de afdeling boeken bij Bol, wil klanten die boeken kopen meer aan zich binden. “Het is de bedoeling dat de bezoeker straks langer bij ons blijft, omdat er nog zoveel andere interessante, inspirerende boeken te vinden zijn.”

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *