Inspiratie

Campagne: Geef mij maar een boek! Jaarlijks een jeugdboek voor 1 euro

Nederlandse boekhandels hebben de handen ineen geslagen in de stichting Geef mij maar een boek!. Het doel is om jaarlijks één van de mooiste jeugdboeken ooit, een klassieker, voor ieder kind makkelijk en voor slechts 1 euro beschikbaar te stellen. Zaterdag 20 februari 2016 is de aftrap van de campagne Geef mij maar een boek!. Met hulp van de Koninklijke Boekverkopersbond, het Centraal Boekhuis en drukkerij Wilco, kunnen kinderen voor 1 euro het beroemde boek Oorlogswinter van Jan Terlouw bij de boekhandel kopen. ´En dan niet zomaar een goedkope pocket, maar een prachtige paperbackuitgave op romandruk met full colour omslag´, aldus de initiatiefnemers. Verschillende BN’ers hebben zich opgeworpen als ambassadeurs, namelijk Adriaan van Dis, Youp van ’t Hek, Jacques Vriens, Daphne Deckers en Sjoerd Kuyper. Binnenkort start de landelijke publiciteitscampagne voor de actieScholen worden gemaild met posters en een boek. Op lokaal niveau verzorgen boekhandels de publiciteit: ze benaderen scholen, de gemeente en andere plaatselijke instellingen om ervoor te zorgen dat alle jongeren van Nederland naar de boekhandel gaan om Terlouws klassieker op te halen. De gezamenlijke boekverkopers hebben zich voorgenomen om ieder jaar een jeugdboek voor 1 euro beschikbaar te stellen. De stichting zorgt voor de selectie van in aanmerking komende titels en staat garant voor de kwaliteit van de uitgave. De initiatiefnemers: ´Je kunt de geschiedenis niet echt begrijpen als je je beperkt tot feitenkennis. Je kunt de wereld pas echt begrijpen als je er boeken over leest.´  

2 reacties

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.