Boekhandel & Uitgeverij

Einde voor imprints Artemis, Orlando en Amber

De uitgeverijen A.W. Bruna en Ambo|Anthos schrappen enkele van hun imprints. A.W. Bruna stopt met de imprints Orlando en Amber, Ambo|Anthos stopt met het imprint Artemis. Opvallend is dat alle drie de imprints zich op vrouwelijke lezers richten.

Volgens Boekblad zullen alle titels van Artemis voortaan onder de uitgeversnaam van Ambo|Anthos verschijnen. Onder het imprint Artemis verschenen onder meer romans van Tatiana de Rosnay. De uitgeverij heeft te maken met teruglopende verkoopcijfers en dat vraagt om een ‘nieuwe benadering van de verkoopkanalen’.

Ook bij uitgeverij A.W. Bruna verandert er het een en ander. Het pas vorig jaar gestarte imprint Amber, gericht op romantische/erotische fictie, wordt al weer opgeheven. Daarnaast moet ook het succesvolle imprint Orlando wijken. “Het opheffen van imprints maakt een uitgeverij flexibeler, want iedere imprint moet in de markt worden gezet en gehouden en bij iedere aanbieding met nieuwe titels komen”, zegt Johan de Koning, algemeen manager van A.W. Bruna/Arbeiderspers tegen Boekblad. Uitgever Jacqueline Smit van het imprint Orlando vertrekt bij de uitgeverij. De boeken van Orlando en Amber zullen voortaan onder de merknaam A.W. Bruna verschijnen.

Reageer op dit artikel

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *