Inspiratie

Honderden exemplaren van ‘Het smelt’ in treinen als verrassing voor reizigers

Lize Spit staat met haar debuut Het smelt al vier maanden in Vlaanderen bovenaan de bestsellerlijst. Toch kennen nog maar weinig Nederlandse lezers de bestseller. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, volgens uitgever Das Mag. Vanaf half juni start er een grootse campagne.  Het boek is razend populair bij onze zuiderburen, wordt verfilmd en verschijnt binnenkort in acht landen. Ondanks de positieve recensies in Nederlandse kranten, kennen maar weinig Nederlandse lezers het boek: van de inmiddels meer dan 60.000 verkochte exemplaren, werd maar 9% in Nederland verkocht. Das Mag besloot daarom een grootse campagne op te starten. Ze laten verschillende enthousiaste tweets over Het smelt vanaf half juni op posterformaat verspreiden op 50 treinstations door heel Nederland. De cover staat er niet zo prominent op als bij gangbare boekenposters, alle focus gaat naar het enthousiasme van de lezers. Tegelijkertijd worden er honderden exemplaren van Het smelt in treinen neergelegd als verrassing voor reizigers. Opletten dus! FotorCreatedLZ

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.