Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #10

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Deze week al weer de 10e aflevering! Van boeken en mensen over Totaal door het dolle heen van Karen Joy Fowler “Karen Joy Fowler schrijft een aangrijpende roman over de liefde en rivaliteit tussen zussen en vergast haar lezers op een verrassing van formaat.” Lees de recensie
Sue van Boekenz over Vallen als het heet is van Jelmer Jepsen: “Ik heb enorm genoten van de debuutroman Vallen als het heet is. De gemakkelijke schrijfstijl, de verwerkte humor en ironie zorgen voor een goed boek. Maar juist ook de originaliteit en het tastbare verdriet bij zowel Morris als Fieke maken iets los bij de lezer. En als een schrijver dit op zo’n manier lukt, kan ik daar alleen maar bewondering voor hebben.” Lees de recensie
Lyanne van Readabook over Versplinterd van Dani Atkins: “Het einde maakte voor mij alles goed en liet mij de chicklitachtige schrijfstijl volledig vergeten. Wat kwam het einde binnen! Ik heb echt even moeten slikken toen ik het boek dichtklapte. Zo mooi!” Lees de recensie
De pagina omslaan over De Moord op Margaret Thatcher van Hilary Mantel: “Je vliegt door deze verhalenbundel heen en de verhalen zijn eigenlijk best verslavend. Bovendien vond ik deze hardcover ook echt heel mooi. Ik las de meeste verhalen in de trein, daar zijn ze ideaal voor. Hoewel ik niet de grootste fan ben van korte verhalen, heb ik me toch erg vermaakt en ben en blijf ik onder de indruk van Hilary Mantels schrijfstijl, want die is pakkend en scherp.” Lees de recensie
Wie schrijft blijft over Bitterzoet van Miranda Beverly: “Mooi drama rond een boeiend thema, prettig leesbaar door de combinatie van spanning, romantiek en een mooie, maar duistere setting.” Lees de recensie