Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #14

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op Mustreads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Zin in literatuur over De boekhandel van Penelope Fitzgerald: “Een aanrader dus dit boek, en wellicht ga ik het ook nog eens herlezen. Want ik ben benieuwd wanneer die donkerte nu precies tussen de zinnen is geslopen. En over welke stille hints ik eerder heb heengelezen. Neen, niets is wat het lijkt, en juist dat maakt dit boek zo geweldig!” Lees de recensie
De onderwaterzwemmerRead a book over De onderwaterzwemmer van P.F. Thomése: “Het is mooi om de hele (trieste) levensloop van een man te volgen. Je leest maar over drie gebeurtenissen uit zijn leven: als 14-jarige in de oorlog, als 40-jarige op vakantie in Afrika en als man op latere leeftijd. Je kent dus maar drie momenten uit zijn leven, maar toch heb je het gevoel dat je hem een beetje kent.” Lees de recensie
De vrouw met de sleutelBoekenz over De vrouw met de sleutel van Vonne van der Meer: “Er gebeurt niet veel, maar ongemerkt toch wel. De personages zijn interessant, naast het feit dat het mooi is om te lezen hoe Nettie zich ontwikkelt tot een onafhankelijke zelfverzekerde vrouw die bij onbekende mensen op de rand van het bed gaat zitten en hen voorleest.” Lees de recensie
De achtste zusterIn de boekenkast over De achtste zuster van Elle Eggels: “De auteur heeft een gepassioneerde schrijfstijl en weet daarmee in De achtste zuster de levenslessen van een vrouw van bijna vijftig op een ontroerende wijze op de lezer over te brengen.” Lees de recensie
FamiliewapenConnie’s boekenblog over Familiewapen van Thomas Enger: “Juul Henning is niet bezig met een gecompliceerde zaak met veel verschillende lijnen. Hij richt zich alleen op het vinden van de daders van de brand. Hij laat ook wat meer emotie zien wat begrijpelijk is omdat hij steeds met de dood van zijn zoon geconfronteerd wordt. Deze keer is er meer van hem als mens te zien en minder van de doorgewinterde journalist. Wat mij betreft erg mooi en aangrijpend om te lezen.” Lees de recensie