Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #23

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Het onmogelijke levenThe Book Review over Het onmogelijke leven, Kate Scelsa ‘Verwoestend en onverwoestbaar, dat is waarschijnlijk de beste manier om dit boek te beschrijven. Het zit knap in elkaar en laat je tot ver na de laatste bladzijde niet los. Een boek waar niet iedereen dol op zal zijn, maar dat wel gewoon ijzersterk is.’ Lees de recensie   LievelingIn de boekenkast over Lieveling, Kim van Kooten ‘Kim van Kooten weet met Lieveling het onmogelijke mogelijk te maken, ze combineert het hartverscheurende levensverhaal van de dappere Puck met humor, iets wat onuitvoerbaar lijkt, maar waar Kim van Kooten duidelijk wel raad mee weet.’ Lees de recensie   schuldDrukinkt over Schuld, Mel Wallis de Vries ‘De schrijfster heeft me positief verrast met dit boek Ze zet een sterk verhaal neer zonder het nodeloos ingewikkeld te maken. De hoofdpersonen zijn zo beschreven dat je je goed in hen kunt inleven en de spanning in het boek wordt goed opgebouwd.’ Lees de recensie   Voor jouLeave no story behind over Voor jou, Jojo Meyes ‘Het is niet een verhaal dat je leest, waarna je het terug in de kast zet en er niet meer aan denkt. Nee, Voor jou blijft je bij. Het breekt je hart in kleine stukjes, lijmt het stukje bij beetje weer bij elkaar, maar toch merk je dat er iets mist.’ Lees de recensie   WeerwaterTessa Heitmeijer over Weerwater, Renate DorresteinWeerwater is een genadeloos harde roman over de gevolgen van een natuurramp. Dorrestein zoomt goed in op haar personages, en schroomt niet de lelijke overlevingskant van de mens te tonen. Sterker nog: die verheft ze tot kunst.’ Lees de recensie