Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #27

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. het liefdeslied van queenieMijn Boekenblog over Het liefdeslied van Queenie, Rachel Joyce ‘Dit is een roman over liefde, vriendschap, het verlangen naar vergeving en bovenal over menselijke waardigheid. Prachtig geschreven in een elegante en intense schrijfstijl.’ Lees de recensie     AnnaZon en maan over Anna, Niccolò Ammaniti ‘Er zitten heel sterke elementen in het boek die heel goed passen bij de manier waarop (getraumatiseerde) kinderen naar de wereld kijken. Maar waar ik ook last van had is dat voor mij niet alle vragen werden beantwoord.’ Lees de recensie   LastmensMijn boekenkast over Lastmens & andere verhalen, Elke Geurts ‘Het proza van Elke Geurts blijft fascineren, of het nu in de vorm van een roman of van korte verhalen gegoten wordt. Misschien zijn de korte verhalen wel heftiger, omdat je steeds opnieuw geconfronteerd wordt met een situatie die normaal lijkt, maar gaandeweg steeds beklemmender wordt.’ Lees de recensie   ik zag een manJenny’s Bookcase over Ik zag een man, Owen Sheers ‘Het is ontzettend knap hoe Owen Sheers aan één hoofdstuk de rest van het boek heeft kunnen ophangen. Zaken worden knap ontrafelt waardoor het boek de spanning heeft van een thriller, maar het leest als een mooie roman.’ Lees de recensie   Het bijzondere levenCinderellis over Het bijzondere leven van Martha Vondeling, Caroline Wallace ‘Het verhaal van Martha Vondeling is er eentje met een traag tempo. Vind ik dat erg? Nee, eigenlijk niet. Dit is geen boek dat teert op onverwachte wendingen. Prima voor iemand die kan genieten van een gemoedelijk verhaal!’ Lees de recensie