Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #30

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. De jurkendiefShyama in Boekenland over De jurkendief, Natalie Meg Evans ‘Ik heb uren genoten van dit heerlijke verhaal dat alles om je heen doet vergeten door de sfeer, de beschrijvingen over Parijs en de mooie stoffen, het plot en de ontwikkelingen en niet in het minst de intriges die je in de greep houden tot de laatste bladzijde van dit lijvige boek.’ Lees de recensie   De MercuriustapesGraag gelezen over De Mercuriustapes, Paul Weelen ‘Na een wat langzame start, lees je het boek in een sneltreinvaart uit. Het is geen supersnelle, bijzonder spannende thriller, maar met recht een literaire thriller. Over teleurstelling in de liefde, zich niet gewaardeerd voelen op de werkvloer en wraak willen nemen.’ Lees de recensie   Een leven na jouOh My Book over Een leven na jou, Jojo Moyes ‘Het boek laat goed zien wat een enorme impact het verliezen van een dierbare kan hebben. Een leven na jou is een prima en inspirerend boek dat heerlijk wegleest. Typisch Moyes, maar niet zo goed als Voor jou.’ Lees de recensie     VioletThe Book Review over Violet, Abigail GibbsViolet is een mooi boek waarin een nieuwe kant van de vampiermystiek wordt belicht die door het rauwe en horrorachtige tintje menig fantasyfan zal bevallen.’ Lees de recensie     Het tumult van de tijdi.Boek over Het Tumult van de Tijd, Julian Barne ‘Julian Barnes maakt van deze knap geconstrueerde roman een semi-biografie van de moegetergde en moreel geknakte Sovjetcomponist Dmitri Dmitriëvitsj Sjostakovitsj. Magistraal.’ Lees de recensie