Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #34

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Geek girlLetterkronkels over Geek girl, Holly SmaleGeek Girl is een ideaal boek voor ‘even tussendoor’. Verwacht geen boek om je uren in te verliezen of waar je vele levenslessen van zult leren. Nee, het is een boek waar je lekker om kan lachen en dat je met een glimlach op je gezicht zal lezen.’ Lees de recensie   In naam van mijn moederDe Boekenwereld over In naam van mijn moeder, Hanni Mȕnzer ‘Het inlevingsvermogen van Hanni Munzer is groot; moeiteloos komen haar personages tot leven en voor je het weet word je totaal door het verhaal gegrepen.’ Lees de recensie     Ambers ezeltjeThe Book Girl over Ambers ezeltje, Julian & Tracy Austwick ‘Als je aan dit boek begint: zet een doos tissues naast je neer. Want je houdt het niet droog. En de auteurs hebben niet eens hun best gedaan de lezer te raken. Het verhaal wordt gewoon verteld zoals het is. Wat een aanrader!’ Lees de recensie   SpiegelbeeldWie schrijft blijft over Spiegelbeeld, Martine Kamphuis ‘In Spiegelbeeld zit weer een forse dosis psychologie, dat op een begrijpelijke, laagdrempelige wijze gebracht wordt. Voor mij is dit ook meteen het grote pluspunt van Spiegelbeeld. Een pittig psychologisch thema, namelijk ambivalente vriendschappen, waar een lekker verhaal omheen geweven is.’ Lees de recensie   Enkeltje IerlandHoofdstuk 12 over Enkeltje Ierland, Charlotte de Monchy ‘Met Enkeltje Ierland heeft De Monchy een heerlijk feelgood verhaal geschreven. De personages zorgen voor een lach op je gezicht en door de Ierse omgeving ben je even in een andere wereld.’ Lees de recensie