Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #39

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. SchoppenvrouwVery Isabel Peters over Schoppenvrouw, Mensje van KeulenSchoppenvrouw geeft een mooi beeld van een vrouw die haar leven voor elkaar lijkt te hebben, maar die niet werkelijk leeft. Geen gevoel, geen passie, geen echt contact. Alles lijkt haar te overkomen en zich te herhalen. Zo ook het einde, wat een beetje onbevredigend blijft…’ Lees de recensie   Daan & NadiaReviews & Roses over Daan & Nadia, Esther Walraven ‘Hoewel de schrijfstijl fijn is, voelde ik vaak dat ik alles meer van een afstandje bekeek, dat het je verteld wordt, in plaats van dat ik meegetrokken werd in de heftige emoties die erbij komen kijken. Het maakt denk ik het verschil tussen een boek mooi vinden of er echt van gaan houden.’ Lees de recensie   Albert moet naar huisIn de boekenkast over Albert moet naar huis, Homer HickamAlbert moet naar huis is een hilarisch verslag van een op waarheid gebaseerd verhaal. Vermoedelijk sterk aangedikt dat wel, maar vooral daardoor zeer vermakelijk leesvoer. Het verhaal bevat veel humor, wordt beeldend beschreven en na afloop heeft Albert je hart gestolen.’ Lees de recensie   De achtste zusterLeesdame over De achtste zuster, Elle Eggels ‘De stijl van Elle Eggels moet je wel liggen, sommige lezers vinden het rommelig, vanwege de hoeveelheid personages, andere hebben weer weinig met het poëtische en spirituele laagje. Ik heb genoten! Bijna gehuild.’ Lees de recensie   De appeltaart van hoopNerdyGeekyFanboy over De Appeltaart van Hoop, Sarah Moore Fitzgerald ‘Het is ontzettend fijn geschreven, het verhaal is zo aangrijpend, teder, hartverscheurend maar ook troostend. Ik hoop dat iedereen dit boek gaat lezen, zodat we allemaal symbolisch appeltaarten voor elkaar gaan maken, zodat de wereld nog mooier wordt dan ooit.’ Lees de recensie