Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #43

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. verzwegenChristina’s Boekenhoekje over Verzwegen, René Appel ‘Bij een literaire thriller verwacht ik spanning en sensatie en dat heb ik in Verzwegen jammer genoeg wel een beetje gemist. Het verhaal kabbelt vooral in het begin maar een beetje voort en pas op het eind komt er wat spanning om de hoek kijken.’ Lees de recensie   De jongen achter het maskerBiebmiepje over De jongen achter het masker, Greet Beukenkamp ‘In dit verhaal over liefde, haat en macht, komt de geschiedenis tot leven en krijgt farao Toetanchamon een gezicht. Wat een mooi verhaal heeft Greet Beukenkamp neergezet! Mij heeft ze enorm geraakt!’ Lees de recensie   Verlichte kostThe Book Review over Verlichte Kost, Rik Peters ‘Onderhoudend, dat is hoe je de schrijfstijl van Peters het beste kunt omschrijven. Al op de eerste bladzijden, in het voorwoord, wordt duidelijk dat het boek vol staat met anekdotische voorbeelden, herkenbare scenario’s en typetjes die je al heel snel uit je eigen omgeving zult herkennen.’ Lees de recensie   PaxCurledup book over Pax, Sara Pennypacker ‘Een meesterwerk zal ik Pax niet snel noemen, maar wel een ijzersterk verhaal met daarin een aantal wijze lessen over de kracht van mens en dier en hun onderlinge relaties.’ Lees de recensie   De val van mijn moederBoeken Bloggenderwijs over De val van mijn moeder, Ernst Timmer ‘Timmer wil met dit boek de zorgverleners, die in een bonte stoet voorbijtrekken, zeker niet op een negatieve manier wegzetten; hij wil wel een beeld geven van de situatie in de zorg en dat doet dat op een integere maar kritische wijze waarmee hij je aan het denken zet.’ Lees de recensie