Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #51

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. de waterbootAntoinette’s Boeken Commentaar over De waterboot, Remelt Mastenbroek ‘Het is geen literair hoogstandje, maar het is Remelt Mastenbroek wel gelukt om een verhaal te vertellen waar meer in zit, dan het cliché ‘Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus’.’ Lees de recensie   Hoe ik talent voor het leven kreegBoeken bloggenderwijs over Hoe ik talent voor het leven kreeg, Rodaan Al Galidi ‘Rodaan Al Galidi heeft niet alleen talent voor het leven, hij beheerst de vertelkunst eveneens. Hoe ik talent voor het leven kreeg moet gelezen worden en verdient een mooie plek in de boekenkast.’ Lees de recensie   verhalen van het alhambrai.Boek over Verhalen van het Alhambra, Washington Irving ‘Na bijna 200 jaar blijft dit werk zeker leesbaar. Het trage verhaaltempo is dan wel niet meer van deze tijd, het blijft uiterst functioneel om het imposante karakter van het Alhambra in de verf te zetten.’ Lees de recensie   Aan alle jongens van wie ik hieldReviews & Roses over Aan alle jongens van wie ik hield, Jenny Han ‘Ik heb hardop gelachen tijdens het lezen – vaak dankzij zusje Kitty en de knappe Peter K – en durfde niet te gokken op hoe het boek af zou lopen. Verwacht geen enorme plottwists, maar een lekkere romantische easy read.’ Lees de recensie   de witte veer Boekboetiek over De witte veer, John BoyneDe witte veer is een klein, breekbaar oorlogsverhaal, even bescheiden als confronterend. In zijn kenmerkende, beeldende stijl schrijft Boyne over de schande die dienstweigeraars – witte veren – over zich heen kregen, zowel thuis als aan het front.’ Lees de recensie