Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #55

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. BlindelingsThe Book Review over Blindelings, Chinouk Thijssen ‘Jammer van de oppervlakkige schrijfstijl en de niet zo aantrekkelijke personages, maar Blindelings is zeker geen slecht boek. Het had gewoon beter kunnen zijn.’ Lees de recensie     belgraviaAlex Hoogendoorn over Belgravia, Julian Fellowes ‘Als je een liefdesverhaal niet zo beschrijft dat de liefde en het verdriet voelbaar worden, dan kun je niet verwachten dat je lezer geboeid blijft. Dat maakt het geen slecht verhaal, enkel een dat je na het lezen onmiddellijk vergeet.’ Lees de recensie   Schiet maar, ik ben toch al doodBoekenz over Schiet maar, ik ben toch al dood, Julia Navarro ‘Navarro laat Ezechiël het prachtige, maar indrukwekkende verhaal van zijn familie vertellen. Dit heeft ze op een zeer kundige wijze gedaan, waardoor het spannend, ontroerend en leerzaam is.’ Lees de recensie     Verkeerd verbondenLeave No Story Behind over Verkeerd verbonden, Rainbow RowellVerkeerd verbonden gaat over de magie van je eerste echte liefde en jaren later, als de magie is verdwenen, het herbeleven van die magische momenten. Want soms moet je gewoon even herinnerd worden aan hoe het vroeger was…’ Lees de recensie   Harry PotterBladzijde 26 over Harry Potter and the cursed child, J.K. Rowling ‘Aan de ene kant vind ik het jammer dat het talent voor sfeerbeschrijving van J.K. Rowling niet meer wordt uitgediept. Aan de andere kant, je kent de personages en de tovenaarswereld zo goed, dat je het eigenlijk helemaal niet mist.’ Lees de recensie