Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #57

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. StaalhartReviews & Roses over Staalhart, Brandon Sanderson ‘Tegen het einde krijgt het boek ineens vaart, wordt het eindelijk écht interessant en had ik eindelijk het gevoel dat ik het boek niet weg wilde leggen. Plotseling zijn daar interessante plottwists.’ Lees de recensie   Wij zijn allemaal moleculenInfinite Stories over Wij zijn allemaal moleculen, Susin Nielsen ‘Hoewel het verhaal niet heel verrassend is, is het wel ontroerend en bevat het belangrijke boodschappen. Zo weet het boek op een luchtige manier thema’s als rouw en verdriet, homoseksualiteit en het erbij-willen-horen te behandelen.’ Lees de recensie   Heren van de theeAnna van Gelderen over Heren van de thee, Hella Haasse ‘Het mooiste aan dit boek vond ik hoe Haasse, ondanks een zekere objectieve, niet-oordelende afstand, het verhaal toch meeslepend weet te maken door hoofdpersonen, plaats en leefwijze zo overtuigend tot leven te wekken.’ Lees de recensie   KeverjongenDe Boekenfabriek over Keverjongen, M.G. LeonardKeverjongen is origineel, grappig, spannend en ontroerend vanaf de openingszin tot en met de zinderende finale. De manier van schrijven van M.G. Leonard is ook bijzonder te noemen, het boek leest min of meer als een soort spannende actiefilm.’ Lees de recensie   anna in kaart gebrachti.Boek over Anna in kaart gebracht, Marek SindelkaAnna in kaart gebracht is de neerslag van wat elk van ons dagelijks probeert: zicht krijgen op jezelf, je lichaam, de ander, relaties, de natuur, de kosmos… Wie een strakke verhaallijn verwacht, laat dit boek best links liggen, maar weet tegelijk dat hij een leeservaring zonder weerga mist.’ Lees de recensie