Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #63

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. DIt laaiende vuurNerdy Mommy over Dit laaiende vuur, Estelle Laure ‘Het verhaal wist af en toe zeker mijn hartsnaren te beroeren, maar het wist me al net zo vaak te irriteren. Het is echt zo’n boek met extreem veel pieken en dalen. Het ene moment vond ik het geweldig, het andere moment huiverde ik ervan.’ Lees de recensie   De eenzame postbodeBoeken bloggenderwijs over De eenzame postbode, Denis Thériault ‘Herkenbaar en tegelijk vervreemdend. Het verhaal houdt je in de greep, door de spanning die de auteur op subtiele wijze weet over te brengen. Een verhaal om van te genieten en de mooie omslag voegt daar nog een dimensie aan toe.’ Lees de recensie   zeg-maar-dag-tegen-mammieChristina’s boekenhoekje over Zeg maar dag tegen mammie, Joy Fielding ‘Ik heb van Zeg maar dag tegen mammie een stuk minder genoten dan van Ik hou je in de gaten. Hier had ik absoluut niet het pageturner gevoel, het duurde toch wel een tijd voor ik er echt in zat.’ Lees de recensie   Fliermans passageMarc las over Fliermans passage, Martijn Benders ‘Het dendert maar voort, de toon gaat van hilarisch-absurd naar zeer zwart en naar en gewelddadig en binnen een halve zin weer terug. En dan ineens heb je het uit en vraag je je af wat je in hemelsnaam gelezen hebt, en waarom.’ Lees de recensie   de gracesWonderstruck Books over De Graces, Laure Eve ‘Laure Eve schrijft ontzettend mooi en gedetailleerd waardoor ik ontzettend vlot door dit boek heen kwam. Het einde was een verrassing, maar voor mij toch nog behoorlijk onduidelijk. Want échte antwoorden zijn er nog steeds niet…’ Lees de recensie