Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #65

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Het zwarte hartZwartraafje over Het Zwarte Hart, Stephanie GarberHet Zwarte Hart heeft niet enkel een knappe en intrigerende cover, de wereld van Caraval sprak me ook echt aan. Als een ware illusionist slaagt Stephanie Garber er in om zowel haar personages als lezers te misleiden, betoveren én verwonderen.’ Lees de recensie   54 minutenLeesmee over 54 minuten, Marieke Nijkamp ‘Halverwege het verhaal moest ik het boek wegleggen, omdat het verhaal te heftig werd. Het concept van 54 minuten is gruwelijk bizar, vanwege het realistische tintje wat wij vaak in het nieuws zien.’ Lees de recensie   DonorConnie’s Boekenblog over Donor, Robin Cook ‘Het boek begint met een intrigerende proloog die zeker belangstelling opwekt. Maar de manier waarop dit in het verhaal terug komt is wat kunstmatig en lijkt er wat tussengeplakt om het geheel kloppend te maken. Wat er duidelijk mist in het boek is overtuigingskracht.’ Lees de recensie   toen-het-donker-werdMustreads or not over Toen het donker werd, Simone van der Vlugt ‘Simone pakt het weer als vanouds aan, geleidelijk loopt de spanning op en naarmate het verhaal vordert raak je meer en meer in de ban van haar schrijfstijl. Een verhaal wat je niet loslaat.’ Lees de recensie   De spionOgma over De spion, Paulo Coelho ‘Je wéét hoe het afloopt en je hoopt zo dat het niet gaat gebeuren. Ik vond het zo frustrerend om te lezen, maar Coelho’s stijl is zo prachtig en meeslepend dat het toch een heerlijke ervaring was.’ Lees de recensie