Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #72

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. WegBibliofem over Weg, Jowi Schmitz ‘Misschien is dit een boek waar je gewoon even in moet komen, je moet er aan wennen. Het boek heeft namelijk een unieke sfeer, zo lees ik het niet vaak. Hoe verder ik kwam in Weg, hoe meer ik het begon te waarderen.’ Lees de recensie   irminaGraag gelezen over Irmina, Barbara YelinIrmina is het meest indrukwekkende verhaal dat ik las over dit onderwerp, waarschijnlijk omdat het zo persoonlijk is; Irmina komt als persoon heel dicht bij de lezer. Het boek is vormgegeven in een graphic novel met pracht van illustraties die het verhaal vertellen.’ Lees de recensie   De verovering van VlaanderenConniesboekkies over De verovering van Vlaanderen, Stefan Popa ‘Popa schrijft met veel details waardoor er niet veel vaart in het verhaal zit. Gelukkig zijn er de nodige woordgrapjes, worden de personages overtrokken neergezet en is er dus het nodige sarcasme die een groot gedeelte goed maken.’ Lees de recensie   de fixerInfinite Stories over De Fixer, Jennifer Lynn Barnes ‘Dit boek is verslavend spannend. Tess’ situatie was echter niet altijd even geloofwaardig: wie ontmoet nou op regelmatige momenten de koningin, minister-president en andere belangrijke mensen? En dan nota bene bij jouw thuis, of op school? Tsja…’ Lees de recensie   Horlogemaker LondenMore Delight over De horlogemaker van Londen, Natasha Pulley Tja, je kunt alleen maar verliefd worden op De horlogemaker van Londen van Natasha Pulley. Dit boek houdt je in zijn greep en laat je niet meer los. Zelfs nu ik het uit heb, wil ik het liefste weer opnieuw beginnen.’ Lees de recensie