Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #74

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. het-smelt-oprichterseditieMicrowritings over Het smelt, Lize Spit ‘Jaaa, een ouderwets goed geschreven boek dat zijn lezers niet onderschat. Het is niet alleen de schrijfstijl die lof verdient, ook inhoudelijk is Het smelt een pareltje. Wat een leesgenot. Een echte aanrader.’ Lees de recensie   stil-van-jouReviews & Roses over Stil van Jou, Sophie JacksonStil van Jou is sterker en leuker dan Stuk van Jou. Al direct vanaf de eerste pagina was ik gecharmeerd van de personages en het verhaal. Even kwam het platte taalgebruik terug, en dat vond ik iets minder, maar dat was gelukkig maar een klein stuk.’ Lees de recensie   klikspaanBoekenbeschrijfster over Klikspaan, M.J. Arlidge ‘De zoektocht naar de dader is ontzettend spannend. Lange tijd heb je geen idee wie erachter zit. Arlidge laat zijn lezers lange tijd zoeken en raden… totdat alles ineens op zijn plaats valt. Knap hoe de auteur dat voor elkaar heeft gekregen, én hoe hij in de ontknoping alsnog een enorme verrassing in petto heeft.’ Lees de recensie   Post voor Rus OrdelmanMijn Boekenkast over Post voor Rus Ordelman, Bette Adriaanse ‘Kleine gebeurtenissen kunnen grote gevolgen hebben. Het zijn haast Kafkaiaanse toestanden die Rus Ordelman treffen en die Bette Adriaanse met de nodige humor beschrijft. Een fascinerend en aangrijpend verhaal, een sterk debuut.’ Lees de recensie   het-kerstpakketShyama in Boekenland over Het Kerstpakket, Cathy Halmans ‘Ondank de enigszins voorspelbaarheid is Het Kerstpakket een fijn liefdesverhaal om in de kerstvakantie heerlijk ongedwongen van te genieten.’ Lees de recensie