Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #77

Via Bloglovin en andere kanalen blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. sterven-in-de-lenteBoekenz over Sterven in de lente, Ralf Rothmann ‘Ralf Rothmann beschrijft op meesterlijke wijze een gruwelijke, haast onmenselijke, wereld die zich de laatste maanden van de Tweede Wereldoorlog aan het front afspeelt. Het is een verhaal waarbij je medeleven voelt voor Duitse soldaten die gedwongen zijn om te vechten. Indrukwekkend en beangstigend realistisch.’ Lees de recensie   hotel silvermaenConnie’s boekenblog over Hotel Silvermaen, Marieke Frankema ‘Het taalgebruik is eenvoudig zonder kinderlijk te zijn. De zinnen zijn niet lang en zo dus prettig leesbaar, ook voor kinderen die meer moeite hebben met lezen. Een heerlijk boek om zelf te lezen, samen te lezen en te luisteren of om voor te lezen.’ Lees de recensie   VerdermeerStories by Bente over Verdermeer, Tahereh Mafi ‘Ik ben van mening dat een kinderboek pas goed is, als ook volwassenen het met plezier kunnen lezen. Van Tahereh Mafi verwachtte ik dat ze zonder enige moeite in die categorie zou vallen met Verdermeer, en dus zag ik de teleurstelling – verdorie – niet helemaal aankomen.’ Lees de recensie   Godin-heldHoofdstuk 12 over Godin, held, Gustaaf PeekGodin, held is een mooi portret van het mysterie achter de liefde, maar tegelijkertijd bijna een literaire seksuele voorlichting. Het is geen slechte roman, best goed zelfs, maar het is gewoon niet helemaal mijn smaak door de overdosis aan seks.’ Lees de recensie   Alles op het spelGraag gelezen over Alles op het spel, Sophie HannahAlles op het spel is een geraffineerde thriller waarbij je zeker je aandacht niet mag laten verslappen. Er ligt een uitdaging voor de lezer om door te lezen nadat duidelijk is wat er aan de hand is, maar neem gerust deze uitdaging aan; je zult niet teleurgesteld worden.’ Lees de recensie