Moet je lezen: 5 recensies van boekbloggers #8

Via Bloglovin blijf ik op de hoogte van een hoop boekenblogs, en iedere week verschijnen er weer veel mooie nieuwe recensies van boeken door enthousiaste bloggende lezers. Op MustReads vind je wekelijks een overzichtje van 5 lezenswaardige recensies die de afgelopen week zijn geschreven door boekbloggers uit Nederland en Vlaanderen. Leesdame over Overzee van Marlies Brenters: “‘Overzee’ is een prachtig geschreven literaire roman. Marlies Brenters heeft een ingetogen stijl en weet de sfeer op het eiland goed te omschrijven. Het eten van een tamarinde bijvoorbeeld, dat is zo beeldend omschreven dat ik het bijna zelf proefde.” Lees de recensie
Connie’s boekenblog over Schaduwtango, Arturo Pérez-Reverte:Schaduwtango is een boek dat je meeneemt in het persoonlijke leven van twee bijzonder mensen in drie tijdperken. Het is mooi geschreven met een rauw randje. Gedurende het hele boek weet de auteur de mooie en lieve facetten van het leven en de meer trieste en duistere kanten goed neer te zetten.” Lees de recensie
Janneke van Over Boeken De man die de taal van de slangen sprak, Andrus Kivirähk: “Het is ondoenlijk om in een recensie recht te doen aan dit fantasievolle, grappig en leerzame verhaal. Dat de geschiedenis van een land op een allegorische manier verteld wordt, is iets dat we in onze huidige volkscultuur eerder zullen aantreffen in kinder- en jeugd boeken, dan in de volwassen literatuur. ” Lees de recensie
i.Boek over Compassie van Stephan Enter: “Verliefdheid wordt maar zelden zo herkenbaar en trefzeker beschreven als in Compassie. De scherpe waarnemingen van Frank bezorgen de lezer een variante op de aha-erlebnis. Enter weet immers in woorden te vatten wat elke lezer ook wel eens ervaart, maar waar hij de vinger niet weet op te leggen.” Lees de recensie
Shyama in Boekenland over Het vijfde Evangelie van Ian Caldwell:Het vijfde Evangelie is een intelligent verhaal met een vleugje spanning dat door de boeiende combinatie van faction en fiction van begin tot eind pakt.” Lees de recensie