Inspiratie

Polare, nu officieel

Paul Dumas, CEO van investeringsmaatschappij ProCures, heeft vandaag in NRC Next bevestigd dat de nieuwe naam van de samengevoegde winkels De Slegte en Selexyz Polare wordt. MustReads ontdekte de naam van de vernieuwde boekwinkelketen al op 4 juni. De nieuwe naam is afkomstig van Stella Polare, de Poolster. “We willen een gids naar de verbeelding zijn. Het logo, dat op social media wel vergeleken is met een cirkelzaag, is bedoeld als een combinatie van een ster en de uitwaaierende bladzijden van een boek.” Vrouwen worden de belangrijkste doelgroep van de winkel. De nieuwe naam leverde de afgelopen weken op sociale media heel wat reacties op. Hieronder vind je een overzicht. Dumas daarover: “Aan Polare moet je wennen.” Hij vergelijkt het met Bol.com, die naam heeft ook geen associatie met boeken. Op de etalages komen voorlopig namen te staan als “Polare voorheen Donner + de Slegte”. Paul Dumas was er niet erg blij mee dat MustReads de naam al eerder had gevonden in het Merkenregister, schrijft NRC. “Dat website MustReads.nl was gaan speuren in het merkenregister, leidde tot enig chagrijn bij Paul Dumas.”

Een reactie

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *