Inspiratie

Polare wil winkelbezoeker digitaal volgen

Boekwinkelketen Polare heeft plannen om klanten digitaal te gaan volgen bij een bezoek aan een vestiging. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door de wifisignalen van smartphones op te vangen. Elsevier meldt deze week dat behalve Polare ook supermarktketen Jumbo over dit soort technieken nadenkt. Polare heeft plannen om de techniek als eerste in te zetten in de flagship store te Utrecht die later dit jaar of begin volgend jaar opent. De plannen van het bedrijf zijn echter nog niet concreet, benadrukt Annemarie van der Veen van Polare. Het digitaal volgen van bezoekers in een winkel kan door middel van wifi-signalen maar bijvoorbeeld ook door geavanceerde camerasystemen te gebruiken. Op deze manier kunnen bezoekersstromen in kaart worden gebracht en kan de winkel efficiënter ingericht worden. Ook kan duidelijk worden of bezoekers terugkomen en hoe lang ze in de winkel zijn, aangezien smartphones unieke identificatiecodes versturen wanneer ze zoeken naar wifinetwerken.

Een reactie

  • Toen ik bij de Ikea werkte deden we dat ook al… maar dan met de hand. Met een plattegrond van de winkel een stukje achter klanten aanlopen en intekenen wat ze doen. Zo leer je op welke plaatsen je aanbiedingen neer moet zetten én kun je vervolgens checken of dat werkt.

    Je denkt toch niet dat de snoepjes toevallig bij de kassa van de supermarkt liggen?

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *